آموزش تعمیرات موبایل

ارتباطات و نحوه برقرای آن یکی از مضوعاتی است که به آن پرداخته می شود. از دیرباز روش های مختلفی برای اطلاع رسانی و برقراری تماس استفاده می شده است تا به شکل امروزی که میبینیم در امده است که شاید حتی تصور آن هم برای ما تا چند سال گذشته غیر ممکن بود. استفاده از دود، صداها، نامه و … از روش هایی بود که در گذشته استفاده می شد و امروزه فقط نامه نگاری به صورت کمرنگ مانده است. چرا که راه های سریعتر و ارزان تر هم وجود دارد. با اختراع تلفن می توان گفت اولین قدم بزرگ برای پیشرفت در زمینه ارتباطات برداشته شد و با اسنفاده از این وسیله بشر توانست با فواصل دور به راحتی ارتباط برقرار کند.

تا به امروز عمومی ترین روش برقرای تماس و ارتباط استفاده از موبایل یا تلفن همراه است که انواع و اقسام مختلفی وجود دارد که متناسب با نوع نیاز شما در بازار وجود دارد. گوشی های تلفن همراهی که بعضأ بسیار ساده طراحی شده اند و برای استفاده افراد سالمند و کم توان هستند تا گوشی های فوق هوشمند که می توان با استفاده از آن ها بسیاری از کارها اعم از ساخت موسیقی، ویرایش عکس و فیلم، مدیریت کارها و … را انجام داد و امروزه اپلیکیشن هایی طراحی و تولید می شوند که قابل استفاده در چنین گوشی هایی باشند و هر کدان خدماتی را برای هرچه بهتر و سریعتر انجام شدن کارها ارائه می دهند. برای مثال اپ های آموزشی، بازی، خرید، پرداخت های بانکی و … که باعث شده است تا با وارد کردن چند اطلاعات ساده تمامی کار مورد نظر شما به یکباره انجام شود. مثلا پرداخت قبوض و نیازی نیست مثل گذشته به بانک ها و صف های طویل آن مراجعه کنید.

گوشی های تلفن همراه همانطور که گفته شد به دو نوع ساده و هوشمند تقسیم بندی می شوند و شرکت های زیادی در دنیا وجود دارند که گوشی های تلفن همراه تولید می کنند، که این شرکت های بعضأ شناخته شده هستند و یا فقط در برخی مناطق شناخته شده هستند و بازار هدف آن ها برای مثال خاورمیانه، یا اروپا یا آمریکای جنوبی و … است. برحسب نوع استفاده ما گوشی ها متفاوت هستند. برای مثال اگر شرایط محیطی که در آن جا کار می کنیم از نظر آب و هوایی شرایط خاصی داشته باشد برای مثال مرطوب باشد، گرم باشد و … گوشی هایی برای چنین شرایطی طراحی شده اند تا عمر بیشتری داشته باشند و در چنین شرایطی آسیب نبینند چرا که اگر گوشی عادی باشد و در این شرایط قرار بگیرد مشکلات عدیده ای برای آن پیش می آید که باید شخص هر چند وقت به تعمیر کار مراجعه کند.

در ساختار گوشی های تلفن همراه برخی موارد مشترک هستند. در بخش قطعات سخت افزاری موبایل، دو تکنولوژی اصلی برای صفحات نمایش وجود دارند: LCD و LED. تکنولوژی LCD با عنوان نمایشگر کریستال مایع شناخته می شود و البته امروز نسل جدیدی از آن با عنوان IPS نیز شناخته می‌شود. در این نسل جدید مشکلات زاویه دید پنل‌های ارزان قیمت LCD رفع شده است. از طرف دیگر، LED به معنی دیود گسیل نور و یا نسل پیشرفته‌تر آن، AMOLED به معنی ماتریس فعال آلی دیود گسیل نور قرار دارد. ساختمان پیکسلی LCD و OLED به میزان زیادی با یکدیگر متفاوت هستند و به نتایج تصویری کاملا مختلفی ختم می‌شوند. مورد دیگر باتری گوشی های تلفن همراه است که می توان گفت مهمترین قسمت گوشی ها هست چرا که اگر با مشکل مواجه شود بقیه قسمت ها را هم تحت تأثیر خود قرار می دهد. تمامی قطعات سخت افزاری موبایل اعم از ریز و درشت، برای فعالیت خود به انرژی نیاز دارند و این انرژی از سوی باتری تامین می‌شود. باتری‌ها امروز به دو دسته قابل تعویض و غیر قابل تعویض تقسیم می‌شوند. در حالت اول، شما می توانید به راحتی با باز کردن قاب پشتی گوشی، آن را تعویض کند. در مورد غیر قابل تعویض، باتری سر جای خود ثابت است و تنها متخصصین الکترونیک می‌توانند آن را تعویض کنند.

گوشی هوشمند را می توان در واقع یک کامپیوتر همراه کوچک دانست و از طرفی تمامی کامپیوترها به یک واحد پردازش مرکزی (CPU) و یا همان پردازنده برای اجرای نرم افزار و تحیل خواسته‌ها نیاز دارند. از آنجایی که پردازنده نمی‌تواند به تنهایی جوابگوی تمامی فرآیندها باشد، اهمیت دیگر قطعات سخت افزاری موبایل برای اعمال گرافیکی، ارتباطات بدون سیم و موبایلی و همچنین دیگر موارد مشخص می‌شود. تمامی این قطعات بر روی یک تراشه تکی با نام (SoC –> System-on-a-Chip) سوار می‌شوند. CPU و GPU و رم و بسیاری قطعات دیگر هستند که از جمله مهمترین ها می باشد.

از جمله خرابی هایی که برای گوشی های تلفن همراه به وجود می آید را می توان به دو دسته سخت افزار و نرم افزاری تقسیم کرد. در مورد خرابی های سخت افزاری می توان گفت که آسیب رسیدن به پنل صفحه نمایش، کار نکردن تاچ، خرابی دکمه ها و باتری ها و … در مورد نرم افزاری هم عدم اجرای درست برنامه ها، هنگ کردن، عدم پخش صدا و تصویر و … .

همانطور که می دانید امروزه استفاده از گوشی های تلفن همراه به طور فزاینده ای زیاد شده است و هر کسی حداقل یه گوشی تلفن همراه دارد که حاوی اطلاعات مهمی برای آن شخص است از این رو با بروز کوچکترین مشکل سعی در رفع آن دارد و به دنبال متخصص در این زمینه خواهد بود. در زمینه تعمیر گوشی های تلفن همراه باید به این نکته اشاره کرد که چون این وسیله ای مهم و ظریف و حاوی اطلاعات اشخاص است به دست هر کسی نباید داد چرا که با کوچکترین خطا ممکن است برد گوشی از بین برود. بنابراین تعمیر موبایل باید به شخصی سپرده شود که زیر نظر اساتید مجرب آموزش دیده باشد.

مجتمع فنی ملی پایتخت با بیش از ۲۰ سال فعالیت در زمینه آموزش تعمیرات و تعمیرات لوازم الکترونیکی و دیجیتالی برای آن دسته از عزیزانی که قصد یادگیری تعمیرات موبایل دارند اقدام به برگزاری دوره های آموزش تعمیرات موبایل کرده است. تا زیر نظر این موسسه معتبر بعد از پایان دوره گواهی نامه معتبر دریافت کرده و وارد بازار کار شوند. 

برخی از سرفصل هایی که در این دوره آموزش داده می شود:

  • آشنایی و آموزش الکترونیک مقدماتی
  • آشنایی با انواع گوشی های تلفن همراه و ساختار آن ها
  • آشنایی با بردهای گوشی تلفن همراه
  • آشنایی و آموزش نحوه خواند برد و نقشه
  • آموزش نحوه عیب یابی
  • آموزش نحوه رفع عیب 
  • و …

در صورت تمایل به شرکت در این دوره ها می توانید با شماره های زیر در تماس باشید تا توسط مشاورین این مرکز راهنمایی صورت گیرد.

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱ —————-۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس» تهران-میدان انقلاب بسمت میدان آزادی-بعد از جمالزاده-خ والعصر-کوچه درفش شرقی-پلاک۱