آموزش تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر

امروزه بر کسی پوشیده نیست که یکی از دستگاه ها و وسایلی که از آن برای انجام کارهای خود استفاده می کنیم، رایانه یا کامپیوتر است که همانطور که می دانیم نبود آن کارها را مختل می کند. چرا که بسیاری از کارها اعم از ثبت اطلاعات، محاسبات، پردازش ها و … توسط کامپیوترها انجام می شود. یک مثال ساده اهمیت وجود استفاده از کامپیوترها را برای ما روشن می سازد. در گذشته زمانی که جوامع متمدن سعی کردن برای ارائه برنامه بهتر برای اداره کشور تمامی اطلاعات مربوط به  افراد را جمع آوری کنند، هر منطقه ای اطلاعات را به صورت دست نویس در برگه ها و پرونده هایی ثبت و بایگانی می کرد و این حجم عظیمی از اطلاعات و داده را به همراه داشت. حجم عظیمی از کاغذها در انبارها که خود خطرات مختلفی را داشت که ممکن بود اطلاعات از بین برود. آتش سوزی، وجود موریانه، باران های سیل آسا و … همگی ممکن بود اطلاعات را به خطر بیاندازد. از طرفی جا به جایی آن ها هم مشکل بود و پیدا کردن اطلاعات شخص مورد نظر هم زمان زیادی را می گرفت.

امروزه تمامی اطلاعات را می توان با برنامه ها و نرم افزارهای خاصی دسته بندی و طبقه کرد و با یک جست و جوی ساده تمامی اطلاعات را در اختیار داشت که این کار توسط کامپیوتر انجام می شود. برای مثال شما می توانید تمامی اطلاعات مربوط به گردش مالی خود را در صفحه مربوط به خود به راحتی در اختیار داشته باشید یا با مراجعه به بانک این اطلاعات در اختیار شما قرار بگیرد. کامپیوترهای PC را شخصی که مانیتور، کیس، کیبورد، ماوس، اسپیکر از جمله متعلقات آن است تا مدت ها مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه هم در تمامی سازمان ها و اداره ها از آن ها استفاده می شود اما در مورد استفاده شخصی امروزه لپ تاپ ها بیشتر مورد استفاده واقع می شوند. چرا که قابل حمل بوده و بیشتر ویژگی های کامپیوترهای PC را داراست و شما می توانید بسیاری از کارهای خود را اعم از ثبت اطلاعات، اجرای نرم افزارها و برنامه های مطابق حرفه خود، و … را انجام دهید.

یک کامپیوتر شخصی یا PC دارای اجزای سخت افزاری مختلفی است که هر کدام از آن ها فعالیت خاصی را انجام می دهد. همانطور که می دانید یک رایانه یا کامپیوتر شخصی به طور کلی دارای مانیتور، کیس، کیبورد، ماوس و اسپیکر می باشد که در کل تمامی آن چیزی که ما در صفحه مانیتور می بینیم و فرآیندهایی که انجام می شود تا خروجی مورد نظر را داشته باشیم همگی توسط قطعاتی است که در داخل کیس قرار گرفته است و مهمترین بخش از مجموعه کامپیوتر می باشد. مواردی که در اینجا از آن ها نام خواهیم برد بیشتر آن ها با اجزای لپ تاپ مشترک هستند بنابراین معرفی کلی ای خواهیم داشت. از جمله مهمترین این قطعات می توان به این موارد اشاره کرد:

مادربورد

مادر بورد همان طور که از نام آن مشخص  است یک بورد یا یک صفحه بزرگی است که روی آن اسلات هایی برای قرار دادن اجزای مختلف کامپیوتر تعبیه شده است. هر قطعه ای که از داخل یا بیرون به کامپیوتر متصل کنید، به نحوی به مادربورد متصل است. حتمأ زمانی که کیس را باز کرده اید صفحه ای را که در اینجا از گفته شد رو دیده اید. در تصویر زیر می توانید مادر بورد را ببینید.

CPU

اگر شما با کامپیوتر سر وکار داشته باشید و یا اطلاعات کمی داشته باشید حتمأ نام سی پی یو را شنیده اید. سی پی یو را می توان به عنوان مغز کامپیوتر تلقی کرد. وظیفه سی پی یو پردازش اطلاعات ورودی و خروجی کامپیوتر می باشد. هر اطلاعاتی که شما به کامپیوتر می دهید در ابتدا، جهت پردازش وارد سی پی یو می شود و بعد از آن می توانید خروجی مورد نظر خود را ببینید.

Power

یکی دیگر از اجزای مهم و اصلی کامپیوتر را می توان پاور نامید که خوب کار کردن آن در کل سبستم اثر خواهد داشت. پاور وظیفه برق رسانی به اجزای مختلف کامپیوتر را به عهده دارد. پاور ها برق را از کابل متصل شده به برق شهری دریافت می کنند و در سیستم شما پخش می کنند.

RAM

از جمله اجزای مهم دیگر رایان ها که وظیفه اصلی آن جابجایی اطلاعات است، رم است. هرچه سرعت رم بالاتر باشد سرعت کارکرد سیستم شما بیشتر خواهد بود.

Hard

یکی از اجزای حساس و مهم هر رایانه و لپ تاپ که محل ذخیره اطلاعات شما است، هارد می باشد. هر فایلی که شما ذخیره می کنید در هارد دسته بندی می شود و شما می توانید مجددا به آن دسترسی داشته باشید. هارد بسیار حساس بوده و باید حتمأ نحوه حفظ و نگهداری از آن را بدانید. هر چند در رایانه و لپ تاپ شما مکانی برای آن تعبیه شده است اما به ضربه بسیار حساس بوده و باید از ضربه به آن جلوگیری شود.

Sound Card

کارت صدا  همانطور که از نام آن مشخص است وظیفه تبدیل و انتقال فایل های صوتی به پخش کننده صدا را برعهده دارد. هر زمان که شما یک فایل صوتی را پخش می کنید سی پی یو اطلاعات را از شما دریافت می کند و به کارت صدا می دهد. سپس کارت صدا آن را به اسپیکر می فرستد و فایل صوتی پخش می شود.

Graphic Card

یکی از اجزای مهم هر کامپیوتر و لپ تاپ کارت گرافیک آن می باشد چرا که اجرای برخی از نرم افزارها بسته به نوع کارت گرافیک دارد تا بتواند به خوبی اجرا شود. کارت گرافیک دستگاه متصل کننده مانیتور به کامپیوتر است. تمامی اطلاعات قابل مشاهده وارد این قطعه می شوند و بعد از آن به مانیتور شما انتقال میابند.

DVD-ROM

برای آن که بتوانید دی وی دی و یا سی دی مورد نظر شما پخش و به اصطلاح خوانده شود، وظیفه خواندن سی دی یا دی وی دی به عهده CD-ROM است. به کمک این وسیله شما می توانید اطلاعات خود را روی DVD یا CD ذخیره نمایید.

همه ما از اهمیت آشنایی و کار با کامپیوتر آگاه هستیم و می دانیم که در صورت بروز کوچکترین مشکل ممکن است خسارات جبران ناپذیر وارد آید. مخصوصأ در شرکت های بزرگ و مهم. از این رو در صورت بروز خرابی در سیستم های کامپیوتر و لپ تاپ، شرکت ها به دنبال افراد متخصص و متبحر هستند تا بتوانند مشکل خود را در اسرع وقت رفع کنند. به علت استفاده گسترده از کامپیوتر و لپ تاپ مسلمأ افرادی که در زمینه تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر فعالیت دارند موقعیت شغلی خوبی خواهند داشت و با توجه به شرایط امروزه افراد بیشتر تمایل دارند که به تعمیر لوازم خود بپردازند تا وسیله جدید خریداری کنند. 

مجتمع فنی ملی پایتخت به عنوان یکی از قویترین مراکز آموزش تعمیرات و تعمیرات لوازم الکترونیکی و دیجیتالی در سطح کشور می باشد که بیش از دو دهه در این زمینه فعالیت دارد. مجتمع فنی ملی پایتخت برای آن دسته از علاقمندان به یادگیری تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ اقدام به برگزاری دوره های اموزش تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر کرده است. از این رو شما عزیزان می توانید با تماس با این مرکز و یا مراجعه حضوری در خصوص شرایط و زمان برگزاری این دوره ها با مشاورین این مرکز تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

برخی از سرفصل های این دوره آموزشی: 

  • آشنایی اولیه با الکترونیک
  • آموزش الکترونیک مقدماتی 
  • آشنایی با ساختار کامپیوتر و لپ تاپ
  • آشنایی با اجزای کامپیوتر و لپ تاپ
  • آشنایی و آموزش با ابزار تعمیر
  • آموزش نحوه عیب یابی
  • آموزش نحوه رفع عیب و تعمیر
  • و …

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱ —————-۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس» تهران-میدان انقلاب بسمت میدان آزادی-بعد از جمالزاده-خ والعصر-کوچه درفش شرقی-پلاک۱