آموزش تعمیرات لوازم صوتی و تصویری

از بدو تولد صدا و تصویر همراه ما بوده است و در ابتدا اطلاعاتی را که دریافت می کنیم از طریق شنیدن و دیدن است. به خاطر اهمیت کسب اطلاعات از طریق دیدن و شنیدن ابزارهای متعددی در طی قرون و زمان های مختلف ابداع و اختراع شد و تا به امروز هم ادامه دارد و هر از گاهی نمونه های جالب توجه در اختیار ما قرار می گیرد. مرسوم ترین این ابزار در دنیای امروز ما تلویزیون و رادیو و دستگاه های پخش کننده صوتی و تصویری است. این دست لوازم در هر خانه ای یافت می شود با استفاده از آن ها می توانیم بخشی از اوقات فراغت خود را پر کنیم.

تماشای یک فیلم سینمایی نیازمند داشتن تلویزیون و دستگاه پخش کننده است که بتوانیم فیلم مورد علاقه خود را ببینیم. دستگاه های پخش کننده می تواند ست تاپ باکس باشد و یا دستگاه های پخش کننده دی وی دی و یا سی دی. البته نسل جدید تلویزیون ها در داخل آن ها گیرنده دیجیتال یا همان ست تاپ باکس دارد و دیگر نیازی به تهیه دستگاه جداگانه ای نیست. تلویزیون ها از زمان تولید آن ها تا به امروز تغییرات بسیاری کرده اند و قابل مقایسه نیستند. تلویزیون هایی که در ابتدا تولید می شدند شاید برای شما عجیب باشد که با استفاده از سوخت روش می شدند و با پیشرفت علم و به کارگیری آن ها با برق کار کردند. در ابتدا تلویزیون ها را می توان از نوع CRT نامید چرا که لامپ تصویر آن بر اساس پرتو کاتدی کار می کرد و تصاویر را نمایش می داد و به همی خاطر بزرگ و سنگین بودند و حمل آن ها مشکل بود و همچین صفحه نمایش آن دارای انحنا بود که این خود منجر به آسیب به چشم می شد در طولانی مدت. بعد از آن همچنان تکنولوژی CRT وجود داشت اما صفحه نمایش ان ها تخت شد و این البته به چشم آسیب کمتری می رساند و کمتر خسته می کرد. همکاری علم و تکنولوژی باعث شد که کم کم تکنولوژی CRT کنار گذاشته شود و LCD و LED و پلاسما و OLED و … جایگزین آن شود و نه تنها اندازه آن باریکتر و سبک تر شد کیفیت تصویر بهتری را در اختیار ما قرار داد. تلویزیون های هوشمند نیز نوع دیگری از تلویزیون هستند که مجهز به اتصال به اینترنت هستند و با استفاده از آن ها می توانیم به اینترنت متصل شویم و استفاده کنیم.

رادیو از جمله لوازمی است که هنوز هم طرفداران خود را دارد و می توان گفت هنوز هم پر مخاطب ترین رسانه است چرا که هنوز هم نقاطی وجود دارند که امکان دریافت سیگنال جهت تماشای تلویزیون را ندارند ولی رادیو را در اختیار دارند. رادیوها هم امروزه از نظر شکل و اندازه و تکنولوژی با گذشته تفاوت دارد.

دستگاه های پخش کننده DVD و CD را می توان از جمله دستگاه های محبوب دانست که می توان با استفاده از آن ها به تماشای فیلم و موسیقی مورد علاقه خود بپردازیم.

انواع دستگاه های بازی شامل انواع کنسول های بازی، ایکس باکس، پلی استیشن، سگا، آتاری و … را نیز می توان جز لوازمی دانست که با استفاده از آن ها و اتصال به مانیتور یا تلویزیون به تفریح پرداخت.

از دیگر لوازمی که جز لوازم صوتی و تصویری دسته بندی می شوند را می توان سینمای خانگی دانست که مجموعه دستگاه پخش کننده و اسپیکر را در بر دارند و با استفاده از آن می توان تجربه جدید و متفاوتی را در تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی کسب کرد.

اسپیکرها هم جز جدایی ناپذیر لوازم صوتی و تصویری هستند و دسته بندی هایی را شامل می شوند. اسپیکرهای اکتیو، پسیو، بلوتوثی، ضد آب و … .

از دیگر لوازم می توان دوربین های مدار بسته، DVR، دزدگیرها، آیفون های تصویری،

گسترش استفاده از لوازم صوتی و تصویری امروزه به حدی است که نه تنها در خانه ها بلکه در اغلب مراکز نیز مشاهده می شود و وسیله ای برای نمایش و تبلیغات است. از این رو هر وسیله ای که به خوبی کار کند و کیفیت خوبی داشته باشد مورد توجه و اگر روزی با مشکل مواجه شد در صدد تعمیر آن بر می آیند که با توجه شرایط اقتصادی امروزی بیشتر کاربران و صاحبان آن ها در صدد تعمیر هستند تا خرید مجدد. از این رو اگر متخصص متبحر در این شرایط وجود داشته باشد رجوع به او بیشتر بوده و در این شرایط می توان گفت یکی از مشاغلی است که درآمد خوبی برای آن وجود دارد.

انستیتو انفورماتیک آموزش تعمیرات مجتمع فنی ملی پایتخت به عنوان یکی از قویترین و معتبرترین مراکز آموزش تعمیرات و تعمیرات لوازم الکترونیک و دیجیتالی در سطح کشور با بیش از ۲ دهه فعالیت در این زمینه، برای آن دسته از علاقمندان به یادگیری تعمیرات لوازم صوتی و تصویری اقدام به برگزاری دوره های آموزش تعمیرات لوازم صوتی و تصویری کرده است که تا علاقمندان بتوانند در محیطی حرفه ای به صورت عملی و دقیق به یادگیری این حرفه بپردازند.

برخی از سرفصل هایی که در این دوره آموزشی تدریس می شود:

  • آشنایی و آموزش مقدماتی الکترونیک
  • آشنایی با انواع مدارها و بردها و نقشه خوانی آن ها
  • آشنایی و آموزش نحوه کار دستگاه های صوتی و تصویری
  • آشنایی با انواع تلویزیون ها (تلویزیون های LCD و LED معمولی و ۳D)
  • آشنایی با انواع پخش کننده ها
  • آشنایی و آموزش کار با انواع لوازم کار
  • آشنایی و آموزش روش ها عیب یابی
  • آموزش روش های رفع عیب
  • و …

شما عزیزان می توانید در صورت تمایل به شرکت در این دوره ها جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید تا توسط مشاورین این مرکز راهنمایی شده و دوره آموزشی خود را شروع کنید و در نهایت با دریافت مدرک معتبره دو زبانه وارد عرصه حرفه ای کسب و کار شوید.

 

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱ —————-۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس» تهران-میدان انقلاب بسمت میدان آزادی-بعد از جمالزاده-خ والعصر-کوچه درفش شرقی-پلاک۱